torsdag 25. november 2010

Analyse av reklame :D

Jeg fikk ikke et godt førsteinntrykk av denne reklamen. Det tok faktisk litt tid før jeg forstod at det var mobiler og abonnement som ble reklamert.
Det som stakk seg ut på reklamen var bildet og den største teksten. Jeg la også merke til hvilket merke det er som reklamerer. Jeg skumleste reklamen i begynnelsen men måtte lese nøyere etter hvert.
Reklamen inneholder et bilde av en kvinne med bæreposer og nede i høyre i hjørne er det bilde av merket som reklamerer. I midten er det tekst som er rammet inn og i punkter. Øynene mine festet seg først til bildet, men ellers er det lite farger. På reklamen er det ganske mye tekst.
Det er en reklame for Tussa som reklamerer for billige priser. Jeg tror målgruppen er til de aller fleste. Setningene i reklamen er delt opp i flere setninger, men det er en del tekst. Reklamen er på nynorsk og de bruker lite slang. I reklamen gis det konkrete opplysninger.
Jeg mener reklamen appellerer mest til fornuft fordi de prøver å friste.
Reklamen inneholder lite rim og rytme, og lite ordspill.
Jeg syns denne reklamen var relativt dårlig. Jeg syns reklamen kunne vært mer opplysende om hva slags abonnementer de har.

LISA

1 kommentar: